Οι ασκήσεις πυελικού εδάφους έχουν ως σκοπό να συσφίξουν τους μύες γύρω απο την ουρήθρα, τον κόλπο αλλά και τον πρωκτό.

Γυμνάζοντας αυτή τη περιοχή οι γυναίκες έχουν μειωμένη πιθανότητα να πάθουν ακράτεια ούρων, πρόπτωση κόλπου και να έχουν καλύτερη ποιότητα στη σεξουαλική τους ζωή.

Πολλές γυναίκες στην εγκυμοσύνη έρχονται αντιμέτωπες με την ακράτεια ούρων όταν βήχουν, φτερνίζονται αλλά και όταν γελούν δυνατά. Αυτό μπορεί να συνεχιστεί και κατά τη διάρκεια της λοχείας αλλά και της μετέπειτα ζωής τους αν δεν γυμνάσουν τους μύες του πυελικού εδάφους που χαλαρώνουν αρκετά μετά απο μια εγκυμοσύνη αλλα και μετά από έναν εργώδη τοκετό.

Το ίδιο συμβαίνει και σε γυναίκες που βρίσκονται στην εμμηνόπαυση καθώς η έλλειψη ορμονών και κολλαγόνου μειώνει την ελαστικότητα και ατροφεί τους μύες.

Για να καταλάβετε καλύτερα για ποιούς μύες μιλάμε προσπαθείστε να διακόψετε την ροή κατά την ούρηση. (Γενικότερα αποφεύγετε να κόβετε την ροή στα ούρα γιατι υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού της ουροδόχου κύστης.)

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Για να γυμνάσετε τους μύες καθίστε αναπαυτικά και σφίξτε την περιοχή 10-15 φορές στη σειρά. Μην κρατάτε την αναπνοή σας και μην σφίγγετε ταυτόχρονα τους μυες στην κοιλιά, τους μηρούς και τους γλουτούς.
Όταν συνηθίσετε αυτή την άσκηση μπορείτε να κρατάτε τη περιοχή σφιγμένη για αρκετά δευτερόλεπτα.

 

Κάθε εβδομάδα μπορείτε να αυξάνετε τα σετ μέσα στη διάρκεια της ημέρας (στη δουλειά, στα μέσα μεταφοράς, στο αυτοκίνητο) αλλά μην το παρακάνετε καθώς υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού των μυών όπως άλλωστε γίνεται και με οποιαδήποτε ομάδα μυών που γυμνάζουμε ανεξέλεγκτα.

Μετά απο λίγους μήνες θα αρχίσετε να βλέπετε τη διαφορά.

Πώς βοηθούν οι ασκήσεις στη σεξουαλική ζωή;

  • Οι δυνατοί μύες πυελικού εδάφους σημαίνουν αυξημένη ευαισθησία κατά τη διάρκεια του σεξ και ισχυρότεροι οργασμοἰ για τις γυναίκες.

  • Οι άντρες επίσης μπορούν να επωφεληθούν από τις ίδιες ασκήσεις αφού βοηθούν εκτός από ακράτεια ούρων και σε μέιωση στυτικών δυσλειτουργιών.